Wednesday 30 May 2012

Untuk Insan Bergelar LELAKI :)


Saya suka meneroka, bila bosan study, mula la nak meneroka sana sini.. tp selalunya saya meneroka untuk benda2 yang bermanfaat.. kecuali "facebook", hehe .. 
err.. actually facebook tu ada jugak manfaatnya, tp melalaikan.. betul, jujur.. facebook kadang2 mampu melalaikan saya.. tapi saya still jugak nak bukak sebab dah takda keja nak buat, or dah tak larat nak study.. Lagipun, buat apa bayar duit wifi tiap2 bulan kalau tak guna kan.. ? ;)

tapi selalu jugak saya mencari benda2, or kata2 yang mampu memotivasikan diri sendiri .. kita belajar kan, belajar bukan sekadar tengok or baca buku semata2 .. banyak cara kita boleh belajar.. tambah2 zaman dah moden sekarang.. belajar dengan hanya menggunakan hujung jari ja.. 'click' ! :)

Macam mana pun, jangan berhenti belajar .. orang cakap, when you stop learning, you stop leading. Apabila kita berhenti belajar, kita berhenti memimpin.  Setiap daripada kita adalah pemimpin, at least pemimpin diri kita sendiri. LEADERS ARE LEARNERS.. pemimpin adalah orang yang sentiasa belajar .. 

jadi masa tengah meneroka mencari ilmu tadi, saya jumpa kata2 ni .. Lelaki, sila take note. ^_^






p/s :

Seorang lelaki yang mempunyai isteri yang "kurang solehah" lalu mendidiknya dengan acuan yang ditetapkan Allah dan Rasul, sebenarnya dia sedang berjihad  :)

source: Tumblr





JANGAN BACA JE.. LIKE DAN KOMEN SEKALI YE :p

No comments:

Post a Comment